Zelená káva: Jej účinky pre zdravie, dávkovanie a kde ju kúpiť?

Zelená káva je „zelená“ a to nielen pre svoju farbu, ale aj kvôli spôsbou je získavania. Svet zdravia ju pozná na podporu chudnutia, no má aj ďalšie účinky, ktoré by ste mali poznať. Ani nám preto neutiekla našej pozornosti. Zistite ako sú jej účinky pre zdravie, ako často ju môžete piť, ale aj kde ju kúpiť kvalitnú a za rozumnú cenu.

V dnešnej dobe je klasická pražená káva, či už v podobe zrnkovej alebo mlatej kávy, už súčasťou každej domácnosti. Spolu s čajom sa stala tradičným teplým nápojom pre domácich aj návštevu. Užijeme si ju ráno pred prácou alebo aj poobede s priateľmi či v pohodlí doma. Dnes však už stúpa aj počet ľudí, ktorí pijú a preferujú zelenú kávu.

Zelená káva
Zelená káva je zdravšia pre vyšší obsah zdraviu prospešných látok

Čo je to zelená káva

Zelená káva sa od bežnej čiernej líši tým, že jej zrná sa nepražia a nechávajú sa v pôvodnom stave – v zrelom zelenom stave. Zrná dozretého kávovníka, ktoré sa zbierajú, sú zelené. Nepraženie zŕn kávy zabezpečuje obsah rôznych prospešných látok, ktoré čierna (pražená) káva stráca práve kvôli jej spracovaniu pražením. Zelenú kávu poznáme vo forme mletej aj zrnkovej, no obe druhy majú zelené sfarbenie, od ktorého aj pochádza pomenovanie tejto kávy.

Účinky zelenej kávy pre zdravie

Ako už dobre vieme, zelená káva obsahuje viac látok a to v nezmenej zdraviu prospečnej forme, pretože sa nepraží a práve preto môžeme konštatovať, že má aj viac účinkov na telo v porovnaní s bežnou čiernou praženou kávou. Zelená káva je známa určite tým, že pomáha pri chudnutí, má však aj iné pozitívne vplyvy a účinky pre naše zdravie. Zelená káva zlepšuje činnosť mozgu, znižuje riziko rôznych životu nebezpečných ochorení, znižuje príjem cukrov, vstrebávanie tukov do krvi, podporuje zmenšenie obličkových kameňov a má aj iné účinky, nižšie vyberáme aspoň niekoľk z nich.

  • Pomáha pri chudnutí
  • Podporuje metabolizmus cukrov a tukov
  • Znižuje pocit hladu a podporuje spaľovanie kalórii
  • Detoxikuje – očisťuje organizmus od škodlivých látok
  • Podporuje činnosť srdca a rozširuje cievy
  • Mierne zvyšuje krvný tlak pre obsah kofeínu
  • Normalizuje hladinu cukru v krvi
  • Podporuje vstrebávanie tukov do krvi
  • Prevencia pred niektorými druhmi rakoviny a ďalšími ochoreniami
  • Znižuje príjem cukrov
  • Podporuje zmenšenie obličkových kameňov
  • Ostraňuje nervozitu a stres, povzbudí, dodá energiu a zlepší náladu
  • Zlepšuje činnosť mozgu a sústredenie

Zelená káva na chudnutie

Zelená káva znižuje príjem cukrov a podporuje vstrebávanie tukov do krvi. Už týmto dopomáha k chudnutiu, no to nie je všetko. Zelená káva minimalizuje chuť na jedlo, podporuje spaľovanie kalórii a metabolizmus cukrov a tukov. Netreba však vymeniť jedlo na zelenú kávu. Odporúča sa zelenú kávu užívať len ako doplnok k strave. V neposlednom rade pamätajte na to, že aj všetko zdravé treb užívať s mierou.

Odporúčané dávkovanie

Zelená káva pre svoje povdzbudujúce účinky sa neodporúča na večer. Je ideálna ráno alebo počas dňa, kedy okrem množstva ďalších priaznivých účinkov pre naše zdravie, dodá energiu a povzbudí. Klasická pražená káva by sa mala piť denne v množstve 1 až 3 šálky denne. Toto je bezpečná denná dávka.

Zelená káva zrnková alebo mletá

V prípade zelenej kávy je odporúčané množstvo rovnaké, ako pri klasickej čiernej praženej kávy, v podobe 1 až 3 šálok denne. Pre rôzne značky a dodávateľov kávy sa tento údaj môže líšiť, vždy dodržujte pokyny uvedené na obale alebo v príbalovej informácii.

Tablety zelenej kávy

Zvyčajne sa užívajú 1 až 3 tablety denne, ktoré je ptorebné zapiť čistou vodou. Dávkovanie rôznych značiek a výrobcov sa môže líšiť, preto vždy dodržujte odporúčané dávkovanie uvedené na obale alebo v príbalovej informácii.

Ako pripraviť zelenú kávu

Pri mletej zelenej káve je odporúčané dávkovanie 1-2 čajové lyžičky, pri zrnách zelenej kávy je dávka rovnaká, no je potrebné najprv spracovanie zŕn a pri tabletkách sú to 1-3 kapsuly. Zelená káva má bežnú formu v podobe zŕn, ktoré stačí rozomlieť a prirpaviť si zelenú kávu ako klasickú kávu. Pre rôzne značky a dodávateľov kávy sa spôsob prípravy môže líšiť, vždy dodržujte pokyny uvedené na obale alebo v príbalovej informácii.

Zrnková zelená káva

Zrná zelenej kávy sú tvrdšie, preto ich je vhodné rozomlieť v mažiari. Aby ich bolo ľahšie mlieť v mlynčeku na kávu, najprv zrná zelenej kávy namočte do vody aby zmäkli. Ideálne na približne 3 hodiny.

Mletá zelená káva (v prášku)

Mletú kávu zelených zŕn kávy môžete ihneď použiť na prípravu. Stačí 1 až 2 čajové lyžičky zelenej kávy zaliať 70 až 80 stupňovou vodou. Zelená káva sa odporúča piť teplú. Rovnako postupujete pri príprave rozomletej zrnkovej kávy.

Zelená káva v tabletách

Tablety zelenej kávy je možné rovno zapiť. Zvyčajne sa užívajú 1 až 3 tablety denne, ktoré je ptorebné zapiť čistou vodou. Dávkovanie rôznych značiek a výrobcov sa môže líšiť, preto vždy dodržujte odporúčané dávkovanie uvedené na obale alebo v príbalovej informácii.

Zelená káva: Jej účinky pre zdravie, dávkovanie a kde ju kúpiť?
5 (100%) Hlasov: 4